Vanliga frågor

Öppna alla

Allmänna frågor om vår plattform

skyddas min integritet?

All information som du lämnar till oss är skyddad. Det innebär att informationen inte kan missbrukas av andra parter. Vi kommer inte att använda dina uppgifter för kommersiella ändamål och vi kommer inte heller att vidarebefordra uppgifterna till tredje part. Endast [webbplatsnamn] har tillgång till dina uppgifter, endast för funktionella ändamål, såsom [webbplatsnamn]s egna tjänster. [webbplatsnamn] följer strikta integritets- och sekretesspolicyer. Dina uppgifter och din integritet är helt skyddade.

Är någon av mina betalningar en prenumeration eller automatisk förnyelse?

Vi har inga abonnemang och ingen automatisk förnyelse.

Vad är krediter och hur används de?

Du betalar endast för skickade meddelanden. 1 kredit motsvarar 1 meddelande eller 1 blinkning.

nummer Krediter Pris Per kredit
10 10 credits kr 158.00 kr 15.80
50 50 credits kr 735.00 kr 14.70
100 100 credits kr 1365.00 kr 13.65
200 200 credits kr 2519.00 kr 12.60
300 300 credits kr 3465.00 kr 11.55
Jag vill inte ta emot e-postmeddelanden längre!

Du kan redigera dina e-postinställningar när du loggar in på ditt konto och klickar på den övre högra knappen en rullgardinsmeny är synlig. Här kan du välja "Profilinställningar" där du kan redigera dina e-postinställningar. Ibland kan det ta ett tag innan ändringarna är aktiva i databasen (max. 1 vecka).

Kan jag dela med mig av mina kontaktuppgifter?

Kontaktuppgifter i privata meddelanden är inte tillåtna. Kontaktuppgifter i din profiltext är inte tillåtna.

Vad står symbolerna på webbplatsen för?

  • En blå pratbubbla: du har fått ett privat meddelande från den här personen
  • En grön punkt: den här personen är online
  • Grön "tummen upp": gillar den här profilen
  • Röd "tummen ner": ogillar den här profilen
  • (Slående) rött hjärta: den här profilen är en matchning
  • Stjärna: lägg till i favoriter

Vem har besökt min profil och lagt till mig bland sina favoriter?

Tyvärr är det inte möjligt att se vem som har besökt din profil eller vem som har lagt till dig bland sina favoriter.

Jag har inte fått min gratis kredit! Vad beror det på?

Det är viktigt att du måste vara inloggad 7 dagar i rad för att få 1 gratis kredit. Om du glömmer att logga in under 1 dag börjar räkningen om igen. För att säkerställa att din dagliga inloggning räknas bör du logga ut i slutet av dagen.

Hur anmäler jag en bedräglig profil?

Trots vår strikta kontroll händer det ibland att en bedräglig person är aktiv på webbplatsen. Dessa personer kommer att be dig att besöka andra webbplatser, be dig om personliga kontaktuppgifter eller att överföra pengar. I sådana fall ber vi dig fylla i kontaktformuläret. Vi kommer att vidta omedelbara åtgärder. Var alltid försiktig med SMS- och samtalsförfrågningar från andra profiler.

Frågor om din profil

Hur tar jag bort min profil?

Du kan enkelt radera din profil när du klickar på den övre högra knappen på webbplatsen. Här kan du klicka på alternativet "Inställningar" där du hittar alternativet för att radera din profil. Vi vill alltid förbättra vår webbplats baserat på din feedback, så lämna oss ett meddelande i lämplig textruta i borttagningsformuläret.

Vad är en sökprofil?

I din sökprofil kan du ange vilken typ av man eller kvinna du letar efter. Till exempel, var ska han eller hon komma ifrån, och har du en preferens för en person i en viss ålder? Baserat på denna information kommer du att få matchningar. Varje dag letar vi efter nya matchningar så du kommer att få nya meddelanden regelbundet. Vill du få fler matchningar? Se då till att inte göra din sökprofil för specifik, t.ex. genom att bredda åldersgränsen eller genom att välja fler regioner. Observera dock att det kommer att ta ett par dagar innan ändringarna träder i kraft. Det innebär att du kan få matchningar baserade på de tidigare sökkriterierna under ytterligare några dagar.

Hur kan jag ändra min profil/användarnamn?

Tyvärr är det inte möjligt att ändra din profil/ditt användarnamn. Du kan radera din nuvarande profil och skapa en ny profil med en annan e-postadress och rätt profilnamn.

Varför syns inte min profilbild ännu?

Vi kontrollerar alla foton manuellt för att säkerställa deras äkthet. Ett fotografi måste uppfylla följande kriterier, om ditt foto avvisas kommer du att få ett e-postmeddelande.

  • Bilden får inte skildra våldsamma, olagliga eller diskriminerande aktiviteter
  • Bilden får inte visa personer under 18 år
  • Bilden får inte vara upphovsrättsskyddad

Varför syns inte min profiltext än?

Alla texter kontrolleras manuellt av oss för att säkerställa att det som skrivs är äkta. En profiltext måste uppfylla följande kriterier, om din profiltext avvisas kommer du att få ett e-postmeddelande.

  • Texten får inte innehålla några kontaktalternativ såsom en e-postadress eller ett telefonnummer
  • Texten får inte innehålla en URL
  • Texten får inte innehålla våldsamma, olagliga eller diskriminerande ämnen
  • Texten får inte beskriva en person under 18 år

Hur lägger jag till ett profilfoto i min profil?

För att ladda upp en profilbild måste du logga in på ditt konto.

  • Klicka på knappen längst upp till höger
  • Klicka sedan på knappen "Redigera profil"
  • Här kan du ladda upp din profilbild
Det finns några villkor för att ladda upp en bild.
  • Bilden får inte vara större än 2 MB och måste vara en .jpg- eller .jpeg-fil
  • Om din bild uppfyller våra villkor och ändå inte laddas upp kan du försöka ladda upp bilden via en annan webbläsare

Hur tar man bort ett profilfoto?

För att radera bilder måste du logga in på ditt konto.

  • Klicka på knappen längst upp till höger
  • Klicka sedan på knappen "Redigera profil"
  • Om du för markören över bilden visas en papperskorg längst ned till höger
  • Klicka på papperskorgen för att radera ett foto

Varför får jag bara ett begränsat antal matchningar?

Du kan själv söka efter profiler, förutom att du får matchningar av personer som uppfyller dina sökkriterier. Om du har en matchning med en annan person, får denna person också din profil som en matchning. I så fall har det första steget redan tagits.

Varje dag letar vårt avancerade matchningssystem efter nya lämpliga matchningar. Detta innebär att du kommer att få nya matchningar regelbundet. För att hålla allt välorganiserat för både män och kvinnor distribuerar vi inte alla matchningar på en gång utan snarare i faser. Se därför till att inte missa något och kontrollera dina matchningar då och då.

Kan jag ändra kön efter att jag registrerat mig?

Det är inte möjligt att byta kön. Vår webbplats är endast avsedd för män som söker kvinnor.

Alla meddelanden visas inte i min inkorg, vad beror det på?

Databasen har bara tillräckligt med utrymme för att spara de senaste 400 meddelandena. Meddelanden som är äldre än sex månader arkiveras och är inte längre synliga.

Vad hände med mina krediter?

Du kan själv kontrollera vad som hänt med de krediter du köpt och använt när du loggar in på ditt konto.

  • Klicka på knappen uppe till höger
  • Klicka på numret i texten "Du har fortfarande krediter"
  • Här kan du se de krediter du har fått och de krediter du har spenderat

Kan jag ändra min e-postadress?

När du klickar på den övre högra knappen visas en rullgardinsmeny. Här kan du välja "Inställningar" där du hittar möjligheten att ändra din e-postadress.

Vad avses med status för min profil?

Statusen anger hur mycket aktivitet en användare har på webbplatsen. Ju mer du använder webbplatsen och ju fler meddelanden du skickar, desto högre blir din status. De olika statusarna är:

  • Virgin
  • Nybörjare
  • Flirt
  • Stud
  • Romeo
  • Don Juan
  • Casanova

Frågor om betalningar

Erbjuder denna webbplats prenumerationer och automatiska förnyelser?

Vi har inga abonnemang och ingen automatisk förnyelse.

Kan jag återbetala min beställning?

Vi erbjuder inte återbetalning för använda kreditpaket. Vi kan inte heller erbjuda återbetalning för oanvända krediter.

Varför får jag ett kreditkortsfel (webbplatsen kan inte hantera mitt kreditkort)?

Det är möjligt att du har nått gränsen för ditt kreditkort och därför inte kan köpa fler kreditpaket. Om du får ett felmeddelande om att ditt kreditkort inte kan verifieras kan du prova följande:

  • Kontrollera att du har angett din kreditkortsinformation korrekt - det ska bara vara siffror, inga bindestreck eller mellanslag.
  • Kontrollera att den adress du har angett matchar faktureringsadressen på ditt kreditkortskonto (verifieringssystemet använder din faktureringsadress för att verifiera din information).
  • Bekräfta att det finns verifierbara medel på kontot.
Om du fortsätter att få felmeddelanden kan du försöka använda ett annat kreditkort eller kontakta ditt finansinstitut. Ofta kommer en bank eller ett kreditkortsföretag att införa restriktioner för internettransaktioner och/eller kortet kommer att vara inställt på att automatiskt neka alla ovanliga transaktioner. Kontakta ditt finansinstitut för att se till att dessa restriktioner tas bort.

Kreditkortsbetalningar behandlas inte förrän ansökan har skickats in. Problem med kreditkortsbetalningar kan ha något att göra med de nya 3D Secure-reglerna.

Vad händer om jag anger mina 3D Secure-data felaktigt?

Om ett felaktigt lösenord anges kommer banken inte att godkänna att betalningen fortsätter. Detta innebär att köpbeloppet inte kommer att debiteras.

Om lösenordet anges felaktigt flera gånger kan det hända att det inte går att slutföra köpet. Om så är fallet rekommenderar vi att du kontaktar banken.

Jag har glömt mitt 3D secure-lösenord. Kan du hjälpa mig att få tag på det?

Vi har inte tillgång till dina personliga 3D Secure-registreringsuppgifter, eftersom de hanteras av banken. Tyvärr kan vi inte hjälpa dig med att skaffa denna information. I det popup-fönster som kommer att visas finns instruktioner om exakt vilka uppgifter som måste anges och vad du ska göra om du har glömt ditt lösenord.

Observera: din Mastercard- eller Visa Secure-kod är inte samma sak som ditt lösenord på vår webbplats. Om ett betalningsalternativ inte fungerar för dig kan du prova någon av våra andra betalningsmetoder.

Min fråga finns inte med i listan!